Úplne nový Subaru Crosstrek e-BOXER
Počet zobrazení 1106
Kombináciou všestrannosti crossoveru SUV s pohonným ústrojenstvom e-BOXER sa úplne nový Crosstrek jednoducho snaží ponúknuť čo najlepšie jazdné vlastnosti, úroveň pohodlia a pocit bezpečia – na ceste aj mimo nej.
• Štandardne vybavený permanentným symetrickým pohonom všetkých kolies.
• Poháňaný hybridným pohonom Subaru e-BOXER vyrobeným na mieru.
• Postavený na optimalizovanej Subaru Global Platforme. Torzná tuhosť bola zvýšená o 10 %.
• Exteriér vyjadruje nový dizajnový jazyk Subaru Dynamic x Solid
• Zmeny v interiéri zahŕňajú nové sedadlá zabraňujúce kývaniu hlavy a nový 11,6-palcový infotainment.
• Svetlá výška 220 mm. X-MODE teraz funguje pri pohybe dopredu aj dozadu.
• 7 nových funkcií pridaných do balíka EyeSight Driver Assist, štandardne vo všetkých verziách.
• Ponúka doteraz najlepšiu úroveň komfortu jazdy; pokles kývania hlavy o 44 %, zníženie akustického hluku o 50 %.
Nový Crosstrek je úplne novou iteráciou modelu, ktorý vychádza zo Subaru XV. Crosstrek nadväzuje na Subaru XV ako silný, spoľahlivý a odolný crossover SUV. Od svojho pôvodného uvedenia na trh v roku 2011 sa Subaru XV stalo veľmi populárnou voľbou medzi našimi vodičmi. Model neskôr viedol k zmene marketingovej stratégie značky Subaru v Európe: Safe – Fun - Tough. Je to tiež najpredávanejší model Subaru – s viac ako 40 % podielom celkového predajného mixu v Európe v tomto roku (január až august 2023).
Vďaka systému permanentného symetrického pohonu všetkých kolies a vylepšenému režimu X-MODE, ktorý teraz umožňuje lepšiu priľnavosť aj pri cúvaní, v kombinácii s minimálnou svetlou výškou 220 mm, tento kompaktný crossover SUV naďalej stelesňuje robustný a športový dizajn. Crosstrek zostáva verný DNA značky SUBARU.
V novej verzii technológie EyeSight Driver Assist prichádza Crosstrek e-BOXER so 14-timi asistenčnými a bezpečnostnými funkciami (7 nových, 3 vylepšené, 4 už existujúce).
Globálna platforma Subaru (SGP), na ktorej je Crosstrek postavený, ponúka o 10 % vyššiu torznú tuhosť, čím sa zlepšuje ovládateľnosť a stabilita vozidla, odozva riadenia, vyhýbanie sa prekážkam, znižujú sa vibrácie a zvyšuje sa jazdný komfort.
SUBARU použilo pri konštrukcii interiéru nový prístup založený na štruktúre ľudského tela. Vďaka integrácii sedadiel zabraňujúcich kývaniu hlavy a zlepšenému jazdnému komfortu prostredníctvom zníženého akustického tlaku, hluku z vozovky a hluku motora, zažijú vodiči menšiu únavu na ceste, menšie bolesti chrbta a krku, ako aj menej pocitov nevoľnosti, najmä počas dlhých ciest.
Hlavné vlastnosti Crosstrek e-BOXER (Európska špecifikácia)
DIZAJN
• Exteriér nového Crosstrek e-BOXER stelesňuje jeho odolný charakter. Vonkajší vzhľad modelu vyjadrujú ostrejšie a dynamickejšie línie založené filozofii dizajnu DYNAMIC x SOLID
• Vonkajší dizajn prednej masky chladiča, opláštenia a zadného kombinovaného svetla dodáva Crosstreku robustnejší výraz. Vysoká poloha kapoty, vypuklý blatník a 17- a 18-palcové hliníkové kolesá zdôrazňujú jeho ostré tvary. Oblasť obloženia bola rozšírená spolu s karosériou zahŕňajúcou dynamické línie, zatiaľ čo zadný nárazník pridáva modelu na aerodynamickom vzhľade.
• Pre Európu je k dispozícii celkovo 10 farieb exteriéru vrátane štyroch nových farieb (Sun Blaze Pearl, Oasis Blue, Offshore Blue Metallic a Sapphire Blue Pearl). Nový Crosstrek aplikuje nové nápadité textúry, ktoré kombinujú funkčnosť a aktívny životný štýl: textúra jamkovaného saténového povrchu spolu s textúrou žraločej kože, ktorá sa používa pre výstupné otvory Air Outlet, zdôrazňuje húževnatosť a robustnosť. Ďalej diamantová textúra, ktorá bola použitá pre ochranné časti batožinového priestoru, vyvoláva pocit vysokej odolnosti proti poškriabaniu. Horský motív, ktorý prostredníctvom dizajnu vyjadruje aktívny životný štýl, sa nachádza na prahovej lište zadných dverí a v ich spodnom obložení.
• Dosiahol sa športový dizajn exteriéru spolu s priestranným interiérom. Okrem toho, že vodičovi poskytuje ideálnu polohu pri riadení, optimalizoval sa priestor aj pre ostatných pasažierov vďaka výrazne rozšírenému priestoru pre ramená, pohodlnej vzdialenosti medzi stredmi sedadiel, ako aj komfortnému priestoru pre hlavu a nohy.
• Dizajn interiéru - so šedou dvojfarebnou kombináciou sedadiel a strieborným prešívaním vyjadruje Crosstrek outdoorový a aktívny životný štýl.
VÝBAVA
• Úplne nový Crosstrek prichádza s užívateľsky priateľským spoločným rozhraním SUBARU, ktoré je vybavené informačným displejom, ktorý zobrazuje množstvo užitočných dát. V strede prístrojovej dosky je k dispozícii 11,6-palcový (1920 x 1080 Full HD) dotykový panel s najnovším systémom infotainmentu, ako aj multifunkčné ovládanie na volante. Okrem toho sa naďalej používajú klasické hardwarové tlačidlá a ovládače, kvôli bezpečnej jazde.
• Vylepšené navigačné funkcie: Bola inštalovaná nová metóda na nastavenie cieľa pomocou what3words*1. Služba umožňuje používateľom identifikovať presné miesta nastavením cieľov na základe kľúčových slov. Na rozdiel od bežných navigačných systémov, ktoré vyžadujú, aby používatelia špecifikovali adresu, what3words umožňuje používateľom nastaviť požadovanú polohu jednoduchým zadaním slov.
• Vylepšená konektivita kompatibilná s bezdrôtovými Apple CarPlay*2 a Android Auto™*3: Android Auto a Apple CarPlay, ktoré predtým vyžadovali káblové pripojenie, možno teraz používať aj cez bezdrôtové pripojenie.
• Zámok PIN kódu bráni zamestnancom parkovania obsluhovať navigačný systém, audio zariadenia a funkcie nastavenia vozidla, čím pomáha predchádzať úniku osobných informácií. Okrem toho sa na smartfón používateľa odošle upozornenie, keď sa vozidlo presunie mimo prednastavenú oblasť, a upozorní ho, ak bolo vozidlo ukradnuté, alebo ak nejazdí podľa plánu.
• Úplne nový Crosstrek je vybavený rôznymi dizajnovými prvkami pre pohodlie užívateľa: Vyhrievanie sedadiel a volantu zlepšuje komfort jazdy počas chladného počasia. Ľahko použiteľné porty 2,4 USB A a USB C, ktoré sú k dispozícii pre cestujúcich na zadných sedadlách, umožňujú rýchle nabíjanie inteligentných zariadení so zdrojom bieleho svetla LED na zlepšenie viditeľnosti v noci. Držiaky nápojov na prednom sedadle sú teraz umiestnené diagonálne, pričom priemer a hĺbka spodnej časti držiakov na poháre boli prepracované, čím sa vytvoril tvar, ktorý zabraňuje prevráteniu počas jazdy.
• Okrem dosiahnutia športového vonkajšieho dizajnu s úzkou zadnou časťou prichádza Crosstrek s batožinovým priestorom až 1 314 litrov. Vďaka ľahko prístupnému priestoru na zadných sedadlách umožňujú sklopné zadné sedadlá delené v pomere 60:40 voľne rozširovať batožinový priestor. Vďaka dostatočnej výške a širokému otvoru je teraz nakladanie/vykladanie batožiny jednoduchšie, rovnako aj prístup k strešnej lyžine.
• Sedadlo vodiča s novou 2-smernou elektricky ovládanou bedrovou opierkou umožňuje nastavenie spodnej opierky chrbta tak, aby vyhovovala preferenciám vodiča alebo typu postavy.
• Na základe ergonómie boli rukoväte vo dverách navrhnuté tak, aby umožňovali používanie s čo najprirodzenejším držaním tela a pohybmi, výsledkom čoho sa dvere lepšie otvárajú aj zatvárajú. Priestor na vloženie prstov pri uchopení vonkajšej kľučky dverí bol rozšírený s ohľadom na uľahčenie uchopenia (21,4 mm až 27,1 mm).
• Crosstrek má nové uhly otvárania dverí: Sprístupnili sa tri uhly otvorenia pri otváraní dverí, čím sa zlepšilo vystupovanie z vozidla.
• Rameno zadného stierača bolo predĺžené o 45 mm (350 mm) pre rozšírený rozsah stierania, čím sa zlepšila viditeľnosť dozadu v nepriaznivom počasí.
• K predchádzajúcim dvom bola pridaná jedna ďalšia tryska ostrekovača čelného skla, aby sa rozšírila plocha ostrekovania, zlepšila sa účinnosť čistenia, viditeľnosť, pohodlie a zvýšená bezpečnosť.
VÝKON
• Úplne nový Crosstrek si zachováva charakteristickú kombináciu permanentného symetrického pohonu všetkých kolies s hybridným pohonom e-BOXER. Zahŕňa 2,0-litrový horizontálne protiľahlý štvorvalcový motor s priamym vstrekovaním, spárovaný s elektromotorom v rámci prispôsobenej prevodovky Lineartronic, čím sa dosahuje plynulejšia a pohotovejšia akcelerácia a krútiaci moment. Došlo k niektorým vylepšeniam motora, napríklad bloku valcov. Tvar podkomory vodného plášťa a rozpery boli zmenené a optimalizované, čím sa zlepšil výkon chladenia, čo vedie k lepšej spoľahlivosti a zlepšenému dynamickému výkonu. Do hornej časti chladiča bolo pridané aj vedenie vzduchu, ktoré zlepšuje chladiaci výkon a výkon klimatizácie, čo vedie k zlepšenému dynamickému výkonu a lepšej spotrebe paliva.
• Hybridné hnacie ústrojenstvo e-BOXER pomáha zvýšiť pôžitok z jazdy a zároveň umocňuje pocit z nízkeho ťažiska a má lepšie rozloženie hmotnosti vozidla vpredu/vzadu. Kombináciou výkonu motora a pohonu motora sa dosiahne silný pocit krútiaceho momentu a prirodzený pocit zrýchlenia/spomalenia bez oneskorenia. Okrem toho optimalizované vyváženie krútiaceho momentu predných zadných kolies permanentného symetrického pohonu všetkých kolies vykazuje vyšší jazdný výkon pre pohodlnú a citlivú jazdu, ako aj vysoko citlivé a stabilné ovládanie.
• Hybridné hnacie ústrojenstvo e-BOXER upravuje pomer rozdelenia výkonu medzi motorom a elektromotorom podľa jazdných podmienok, pričom sa mení medzi 3 jazdnými režimami: jazda s motorom, jazda EV a jazda Motor Assist. Celkovo ponúka lepšiu spotrebu paliva*4 *5 v mestskej premávke so zastavovaním a rozjazdom v závislosti od štýlu jazdy vodiča.
• Systém permanentného symetrického pohonu všetkých kolies (AWD) poskytuje istotu a schopnosti vozidla za každého počasia, zatiaľ čo štandardné aktívne prenášanie krútiaceho momentu ponúka zlepšenú ovládateľnosť a výkon v zákrutách. Aktívne riadenie rozdelenia krútiaceho momentu umožňuje jazdu podľa predstáv vodiča so stabilitou v priamom smere, vysokou odozvou a vylepšenými schopnosťami manévrovania. Úplne nový Crosstrek bol prepracovaný tak, aby sa dosiahlo prepracovanejšie rozloženie hnacej sily, čím sa zlepšila odozva pri riadení.
• Je vybavený jazdným režimom X-MODE, ktorý preberá kontrolu nad motorom, prevodovkou, systémom pohonu všetkých kolies a brzdami pre optimálnu trakciu na klzkom povrchu a strmých stúpaniach a teraz sa uplatňuje aj pri cúvaní. Výsledkom je, že zapnutie funkcie X-MODE zlepšilo ovládateľnosť vozidla.
• Riadenie zjazdu z kopca v štandardnej výbave udržiava konštantnú rýchlosť aj s nohou z pedálu, kým je aktivovaný režim X-MODE, takže vodiči sa môžu plne sústrediť na riadenie pri jazde z kopca na kľukatých cestách. Výkon ovládania bŕzd bol vylepšený pre lepšiu kontrolu rýchlosti na cestách z kopca.
• Dvojpastorkový elektrický posilňovač riadenia: Hriadeľ riadenia vodiča bol oddelený od hriadeľa posilňovača motora, čím sa znížil počiatočný odpor riadenia. Príslušný odpor riadenia, vysoká tuhosť podpery a presné ovládanie umožňujú plynulejší a lineárnejší prenos krútiaceho momentu. Výsledkom je priamy a prirodzený pocit z riadenia.
• Štandardne vybavený funkciou SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive), ktorá dáva možnosť prispôsobiť jazdný výkon rôznym jazdným scenárom. Režim „I" podporuje jazdu s ohľadom na spotrebu paliva, zatiaľ čo režim „S" zlepšuje odozvu na zrýchlenie.
• Keďže jazdný komfort, ktorý pociťujú ľudia v kabíne, neovplyvňujú iba vibrácie vozidla, ale je ovplyvnený aj zvukmi a zmenami vizuálnych podnetov, ako je napríklad kývanie hlavou počas jazdy, SUBARU prijalo nový prístup založený na štruktúre ľudského tela a integráciou sedadiel, ktoré bránia kývaniu hlavy *6*7, čo zmierňuje bolesti chrbta či krku, minimalizuje pocity nevoľnosti na ceste, znižuje akustický tlak*8 hluku na ceste a hluku motora, čo vedie k menšej únave najmä počas dlhých ciest.
• Minimálna svetlá výška 220 mm spolu so zlepšenými prednými a zadnými nájazdovými uhlami znižuje riziko poškodenia vozidla. Ponúka lepšiu priechodnosť v teréne. Dodáva sa s ťažnou kapacitou 1 270 kg.
BEZPEČNOSŤ
• Úplne nový Crosstrek teraz obsahuje najnovšiu verziu technológie EyeSight Driver Assist Technology, ktorá má výrazne širší rozsah rozpoznávania*9 a rozpoznáva dvojkolesové vozidlá a chodcov naľavo a napravo od vozidla. S použitím elektrického posilňovača bŕzd s citlivejším zosilňovacím výkonom sa zlepšila odozva protikolízneho brzdenia a znížená je tiež prevádzková hlučnosť.
• Nová technológia EyeSight Driver Assist Technology prichádza so 14-timi funkciami (7 nových, 3 vylepšené, 4 už existujúce):
Vylepšené funkcie /3/:
• Funkcia protikolízneho brzdenia sa rozšírila a zlepšila sa odozva bŕzd.
• Prevencia vybočenia z jazdného pruhu, ktorá bráni vozidlu vybočiť z jazdného pruhu, bola vylepšená a vďaka presnému ovládaniu riadenia sa dosiahla plynulejšia/prirodzenejšia reakcia. Okrem toho bola pridaná funkcia prevencie vybočenia z jazdného pruhu na okraji vozovky, ktorá rozpozná hranicu cesty a zabráni vozidlu zísť z cesty, keď nie je vyznačený žiadny jazdný pruh.
• Adaptívny tempomat pomáha udržiavať nastavenú rýchlosť pri sledovaní vozidla idúceho pred vami a prispôsobuje sa jeho rýchlosti, aby si udržal bezpečnú vzdialenosť. Vďaka posilňovaču bŕzd a širšiemu uhlu zobrazenia EyeSight sa zlepšila odozva adaptívneho tempomatu a plynulé/prirodzené ovládanie.
Nové funkcie /7/:
• S predným protikolíznym brzdením, keď je vpredu detegované blížiace sa vozidlo (v situáciách, ako je vjazd do križovatky so zlou viditeľnosťou alebo výjazd z parkovacieho miesta), vodič dostane upozornenie prostredníctvom výstražného zvuku a keď existuje riziko pri zrážke aktivujú sa brzdy.
• Autonómne núdzové riadenie podporuje predchádzanie kolíziám aktivovaním automatického riadenia.
• Funkcia centrovania jazdných pruhov pomáha pri riadení okrem akcelerácie a brzdenia prostredníctvom kombinácie s adaptívnym tempomatom, čím výrazne znižuje únavu z jazdy.
• Pomocou núdzového asistenta udržiavania v jazdnom pruhu vodič dostane varovný zvuk a signál na displeji a aktivuje sa riadenie, aby sa zabránilo opusteniu jazdnému pruhu – to sa udeje v situácii, keď vozidlo náhle zmení jazdný pruh alebo sa chystá vyjsť z jazdného pruhu, ak sa zistí, že sa približujú vozidlá v susedných jazdných pruhoch.
• Prvýkrát SUBARU predstavuje rozpoznávanie dopravných značiek spolu s inteligentným obmedzovačom rýchlosti, ktorý reaguje na rýchlostné obmedzenia. Funkcia rozpoznávanie dopravných značiek deteguje značky obmedzujúce rýchlosť a pomocné značky, zatiaľ čo inteligentný obmedzovač rýchlosti obmedzuje rýchlosť vozidla na rozpoznaný rýchlostný limit. Vodiči sa tak môžu viac sústrediť na jazdu.
• Prvýkrát je k dispozícii EyeSight Assist Monitor. Stav a upozornenia EyeSight sa zobrazujú na čelnom skle. Vodič môže rýchlejšie porozumieť aktuálnej situácii a podniknúť kroky, aby sa vyhol nebezpečenstvu, pretože varovania je možné rozpoznať bez toho, aby vodič spustil oči z okolitého prostredia vozovky.
Existujúce funkcie /4/:
• Upozornenie na opustenie jazdného pruhu • Upozornenie na nerovnomernú jazdu v jazdnom pruhu • Upozornenie na rozjazd vozidla vpredu • Protikolízny systém škrtiacej klapky
Globálna platforma Subaru bola prepracovaná a dynamická kvalita podvozku a karosérie bola ešte viac vylepšená. Jazdná stabilita bola dosiahnutá zvýšením torznej tuhosti o 10 %, zvýšením tuhosti karosérie a jej uloženia, ako aj zlepšením pocitu z riadenia bez oneskorenej odozvy. Na zvýšenie tuhosti bola navrhnutá úplná vnútorná konštrukcia rámu so širšou aplikáciou konštrukčného lepidla*10 a zvýšenou tuhosťou upevňovacích bodov zavesenia. Na boku vozidla bola pridaná výstuž do rôznych častí a oceľových plechov s vysokou pevnosťou v ťahu, čím sa zlepšila bezpečnosť pri náraze na prednej a bočnej strane. Okrem toho bola optimalizovaná kostra vnútorných panelov kapoty, čím sa zlepšila ochrana chodcov. Bol pridaný pomocný rám a klin, ktorý zlepšuje účinnosť absorpcie energie pri kolízii.
• Štandardne vybavený automatickým brzdením pri spätnom chode (RAB), ktoré varuje vodiča pri cúvaní pred rizikom kolízie a v prípade potreby zasiahne, sa teraz zobrazuje v dvoch polohách, na kombinačnom prístroji a na 11,6-palcovom stredovom informačnom displeji.
• Štandardne vybavený systémom monitorovania vodiča (DMS), ktorý dohliada na vodiča, naďalej poskytuje používateľom bezpečnosť a pohodlie. Systém zobrazí varovanie na displeji a stredovom informačnom displeji na prístrojovej doske, aby upozornil vodiča, ak predpokladá, že vodiča nedáva pozor alebo drieme. Okrem toho kamera rozpozná vodiča a automaticky ukladá nastavenia výšky sedadiel, klimatizácie a spätných zrkadiel až pre 5 osôb.
• Crosstrek e-BOXER je vybavený funkciou Rear Seat Reminder, ktorá je navrhnutá tak, aby pomohla zabrániť zabudnutiu dieťaťa a/alebo domáceho zvieraťa vo vozidle tým, že upozorní vodiča, aby pred vystúpením skontroloval zadné sedadlo.
• Úplne nový Crosstrek je štandardne vybavený systémom Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD), ktorý rozpoznáva a varuje vodiča pred objektmi približujúcimi sa za vozidlom. SRVD ponúka tri hlavné funkcie: detekcia mŕtveho uhla Blind-Spot Detection (BSD), asistent zmeny jazdného pruhu Line change Assist (LCA) a upozornenie na približujúce sa vozidlá vzadu Rear Cross -Traffic Alert (RCTA).
• Crosstrek bol vyvinutý tak, aby poskytoval ideálnu úroveň viditeľnosti, ktorá znižuje mŕtve uhly. Po prvý raz sú na SUBARU dostupné štandardne vybavené LED rohové svetlá, ktoré zlepšujú viditeľnosť v noci tým, že osvetľujú prednú časť vozidla pri odbočovaní doľava alebo doprava alebo pri parkovaní, čo prispieva k skorému rozpoznaniu chodcov a bicyklov.
Crosstrek e-BOXER je štandardne dodávaný s deviatimi airbagmi vrátane novinky – prvých bočných airbagov SUBARU pre sedadlo vodiča.
Úplne nový Subaru Crosstrek je predpredaji od 27.11. 2023. Prvé dodávky vozidiel pre slovenských zákazníkov sa očakávajú v priebehu februára 2024.
*1 what3words je služba informácií o polohe poskytovaná spoločnosťou what3words Limited.
*2 Apple CarPlay je registrovaná ochranná známka spoločnosti Apple Inc. v Spojených štátoch a na iných územiach.
*3 Android Auto je registrovaná ochranná známka spoločnosti Google Inc. V Spojených štátoch a na iných územiach.
*4 Spotreba paliva (kombinovaná): od 7,9 l./100 km v Subaru XV do 7,7 l./100 km v Crosstreku
*5 Emisie CO2 (kombinované): od 180 g/km v Subaru XV a do 174 g/km v Crosstreku
*6 Zníženie pohybu hlavy vzhľadom na kývanie karosérie: cca 15% zlepšenie v porovnaní so Subaru XV
*7 Pohyb hlavy na zvlnenej ceste: Kývanie hlavy (sedadlo spolujazdca) znížené o cca 44 %
*8 Miera zníženia akustického tlaku (intenzita pri jazde rýchlosťou 20 km/h): cca 50 % zlepšenie v porovnaní so Subaru XV
*9 Zobrazovací uhol sa výrazne zväčšil (takmer zdvojnásobil)
*10 Dĺžka povlaku bola predĺžená z približne 8 m pre Subaru XV na približne 27 m pre Crosstrek.